Hawaïhalla! Een truitje voor mijzelf …. Gratis patroon voor jullie!

Hoi Allemaal,

Lammy Yarns heeft een nieuwe kleur in haar assortiment. Een heel licht roze kleur. Ik had er zo’n zin in om wat lente-achtigs te maken. Deze keer iets voor mijzelf. Besloot zelf iets te bedenken. Het werd een project van ongeveer een week. 8 bollen voor maat M. Haaknaalden 4,5/5 voor het voor en achterpand en naald 3,5 voor de mouwen. Al passend en metend kwam ik tot een topje wat op mijn lijf is gehaakt niet volgens een basis maat S M L of XL …..

PATROON:

Je pakt je fijnste topje… Dit is je handvat. Je haakt een voorpand en een achterpand van gelijke lengte en breedte iets wijder dan je topje… in de DISTEL STEEK. Zorg ervoor dat de LENGTE klopt… NIET te kort.. dat is zonde en dan draag je je topje niet. De legt je werk binnenste buiten en maakt de panden aan de zijkanten dicht tot je de gewenste grootte arm gaten hebt. De hals lijn maak je nog niet dicht dat doe je op het laatst. Zet de panden aan de bovenkant in de eerste steek en laatste steek vast met een stukje garen of een steek markeerder.

Draai je werk naar de goede kant. Begin onderin de mouw met haaknaald 3,5 naar boven te haken in de distel steek. Kom je aan de bovenkant van de je werk haak je het voorpand en achterpand samen met het mouwtje… De tweede toer haak je de distel steek niet met 5 stokjes maar met 3 stokjes. De 3e toer tot de 18e toer (half mouwtje) haak je de distel steek 2 stokjes, 5 stokjes, 2 stokjes, 3 stokjes. Mouwtje kun je zo lang en zo kort maken als je zelf wilt. Wil je een kap mouwtje haak je 3-5 toeren volgens patroon.

Hou dit patroon aan!

Werk de mouwtjes af met een kreeft steek – dat is de omgekeerde vaste. Pas je truitje en tel het aantal steken wat je in je hals nog moet sluiten voor een goede pasvorm. Draai je top binnenste buiten, sluit de hals met het gewenste aantal steken links en rechts van je hals, werk alle draadjes weg.


50 g – 110 m – 60% katoen, 40% acryl –  4 – 4½

PRODUCT INFORMATIE:

Lammy Hawaii, is een prettig garen om mee te werken. Het garen is een combinatie van katoen en acryl en voelt lekker luchtig. Het garen haakt zuinig, pluist niet en blijft mooi in de was. Soms moet je je werk uithalen, ook dan blijft het garen goed en gaat niet splijten. Het materiaal voelt heerlijk op je huid en is niet zwaar. Daarnaast is het een garen die goed betaalbaar. Ik heb gehaakt met de nieuwe kleur 714.

Aangezien neon kleuren weer terugkomen in het modebeeld kan ik het topje goed combineren met mijn “neon” hakken ❤

STIJL tips

Het topje, in welke maat dan ook is goed te combineren op een nette broek, jeans, een jog jeans, een kokerrok, plissé rok, lange rok. Een 3/4 broek met sneakers/gymp of platte schoen.. Het kan allemaal. Een topje, geschikt voor iedere gelegenheid. Stoer, sportief, klassiek, voor een feestje of een avondje uit. Voordat je een kleurkeuze maakt kijk goed in je kleding kast waarmee je je truitje zou willen combineren. Dan ben je er ook zeker van dat je je werk gaat dragen! ik laat het hier even zien met een alleen een ander schoentje. Maar geloof mij deze ga ik veel dragen op veel verschillende items in mijn kast!

Het labeltje… dat is een leuk verhaal! Vivienne van Ozizo verraste mij hiermee. Ze heeft mijn profiel foto gebruikt… en deze op een labeltjes gezet. Hierdoor kan ik de items die ik voor mijzelf maak opleuken met mijn persoonlijke avatar. Een klein detail maar ozo leuk!

Greet Peg

__________________________________________________________

  • Mocht je aan dit project gaan beginnen dan zou ik het geweldig vinden om jullie variant terug te zien op onze FB Groep Dutch Crochet talent.
  • Het garen Lammy Hawaï is via de verschillende webshops en handwerkwinkels verkrijgbaar: Verkooppunten vindt je hier
  • Wil jij ook een persoonlijk labeltjes, Vivienne helpt je graag! Ga naar http://www.Ozizo.com of naar haar FB pagina voor meer informatie
  • Een YouTube filmpje over de kreeft steek vindt je hier: KreeftSteek
  • Een YouTube filmpje over de distel steek vindt je hier: DistelSteek