Crochet·free pattern·Garen·Garen Review·gratis patroon·Haakpatroon·Haken·Inspiratie·Kleding·Patroon review·Trui

Mijn Valentina trui – MISLUKT

Hoi Allemaal!

Aan deze trui gaat een verhaal vooraf! Een paar maanden geleden, HOERA voor FB kreeg ik een melding of ik een bepaalde pagina kende. Gek op Haken. Dat was niet het geval. Nieuwschierig ging ik hen volgen. Geen idee wat zij allemaal voor hakend Nederland doen. Werd blij van ze. Ze organiseren en doen echt leuke dingen! Aan hun FB pagina zit ook een goede website (die op dit moment een update krijgt). Enthousiast als ik ben heb ik de site gelijk op onze community pagina gedeeld en op onze groep. Een goede site moet gedeeld worden zodat haakminnende dames ook hiervan kunnen genieten.

Omdat ik altijd aan een andere groep laat weten wat ik doe nam ik via Messenger contact op met Gek op haken. De beheerster Karin Roosendaal reageerde zo leuk en sindsdien hebben we een gezellig contact. Ze hebben voor haaksters geregeld mooie give away’s.

Lekker scrollend op hun pagina zag ik deze foto’s:

Dé valentina trui. Vertaald door PLEUN van Studio Woord en Draad. Van Pleun had ik ook nog niet gehoord, ben meteen gaan volgen. Haar pagina is inspirerend! De moeite waard om te volgen. Zij heeft veel leuke haak accessoires die je bij haar kunt bestellen. Kijk op haar website! De beige variant op de foto vond ik gelijk heel leuk! Echter wilde ik wel een iets ander garen. Na LANG zoeken vond ik mijn bolletje! De ADELINE van Lammy Yarns. Mijn oog viel direct op kleur 401 Witbeige/zwart met een zeer subtiele glitter. Het originele patroon is van Fiorela Garcia, volgens mij heeft zij geen INSTA of FB echter wel een blog (ook in opmaak) klik op deze LINK.

Het garen….. het garen! Dames en Heren dit moeten jullie als jullie het willen echt uitproberen! Een bol van 100 gram met 230 looplengte (VERKOOPPRIJS IS € 4,95)… daar kun je aardig wat mee haken en nog meer meer breien. Voor mijn trui heb ik 5,5 bol gebruikt. Het garen voelt geweldig, haakt nog fijner en na een paar toeren krijg je een aardig duidelijk beeld van het eindresultaat. Het is geen verloop garen en het effect met het zwarte draadje met subtiele glimmer is exact wat ik voor ogen had.

Ik heb een proeflapje op naald 4,5 en 5 gemaakt en voor mij vond ik dat 5 mooier uitkwam met het stokje. Hierdoor wordt de trui iets wijder – meer bohemian. Natuurlijk krijgt mijn trui een andere look als die van PLEUN maar dat moet ook. Ieder lijf is anders iederen heeft een andere stijl.

Mijn persoonlijke voorkeur is een langere lengte! Te kort vind ik niet prettig. Ik ben de slankste niet meer en ik moet echt wennen aan mijn maatje meer (in de spiegel zie ik nog steeds maat 34-36) de werkelijkheid is dat ik tegenwoordig maatje 38-40 heb. Helemaal prima! Hierop moet wel eea aanpassen in omvang en lengte.

Het patroon is op basis van Maat S/M . Mijn maat is M/L. Op advies in het patroon heb ik mijn favo sweater gepakt en deze als leidraad gebruikt en dat werkte voor mij prima. Het patroon is op basis van een open V-rug.. Aangezien ik al twee truien heb gehaakt met een blote rug koos ik nu voor een gesloten variant. Ik haakte 2 keer het voorpand. Met de Adeline werk je snel en binnen een paar uur was mijn eerste voorpand klaar!

Aangekomen bij de mouwen sloeg de twijfel toe. Zal het kant werk aan het eind van de mouw wel kunnen met dit garen? Is het garen niet te dik? Ik stak mijn kop in het zand en haakte door. Mijn vermoeden werd werkelijkheid. DRAMA. GEEN GEZICHT. Baalde gruwelijk. Het garen is niet gemakkelijk uit te halen, met heel veel geduld is dit wel gelukt. Wat toeren extra gehaakt en laatste toer hetzelfde als de hals gehaakt met de popcorn steek. Ik heb de mouw gestopt iets boven mijn pols botje .. iets korter.. dat zit gewoon lekkerder.

De trui voelt heerlijk op mijn lijf, KRIEBELT ABSOLUUT NIET, zacht en comfortabel. Ondanks mijn deceptie erg blij mijn ADELINE trui! Het garen voor mijn Valentina trui heb ik ondertussen besteld en daar wacht ik met smart op. Heb gekeken naar de voorjaarskleuren. So stay tuned voor Valentina trui 2.0.

Greetz Peg

_______________________

Facebook Gek op Haken – klik HIER

Instagram Gek op Haken – Klik HIER

WWW Gek op Haken – Klik HIER

Facebook Studio Woord en Draad – klik HIER

Instagram Studio Woord en Draad – klik HIER

WWW Studio Woord en Draad – klik HIER

Verkoop punten Lammy Yarns Adeline: Google Lammy Yarns Adeline dan vindt je de online shops

Wil je een winkel vinden in de buurt klik dan HIER

3 gedachten over “Mijn Valentina trui – MISLUKT

  1. Hoi Peggy, wat een pech dat het niet helemaal had uitgepakt zoals je hoopte, maar…. je trui is hoe dan ook echt super mooi geworden. Wat leuk ook dat je mijn site bij de anderen onder de aandacht hebt gebracht. Dank je wel daarvoor. Hopelijk wordt de 2e Valentina trui wel helemaal zoals je hoopt.
    Liefs, Karin

    Like