Haken

DIY met chunky katoen van Wolletje bol

Hoi Allemaal!

Na een nogal chaotische drukke week… had ik vanmiddag eindelijk een momentje voor mijzelf. Er stond al een week een enorme doos naar mij te lonken… en ik had steeds maar geen tijd voor haar. Ik had mezelf beloofd de doos niet te openen… mensen die mij kennen weten .. ik ga toch voor gaas!

Na alle verplichtingen van deze week en het weekend de nodige huishoudelijke ellende. Was het ME TIME. Ik had er zin in. Op dit moment verkeer ik in een behoorlijke haak dip… dus een grof werkje op schoot moest de oplossing zijn! Ik vroeg onze dochter of zij wat wilde filmen. Ze is tien.. vergeef ons voor de kwaliteit! Het is geen hoogstandje… Ik beschik niet over de apparatuur om het profi aan te pakken.. Ik hoop dat jullie het mij vergeven šŸ˜‰

Hier kun je goed zien dat het katoen gevuld is met synthetisch materiaal

Enige tijd geleden ontdekte ik WOLLETJEBOL. Trijntje maakt van allerlei soorten garen de mooiste plaid, poefjes en wat zo nog meer. Een klein tijdje geleden is ze ook gestart met het verkopen van DIY pakketten. Jullie begrijpen.. daar was ik zo blij mee. Iedere week zat ik kwijlend naar mijn scherm te staren als ze weer en prachtige foto op FB plaatste van een van haar laatste creaties! Alles wordt super profi in beeld gebracht. Het is inspirerend om een handgemaakte plaid in een mooie setting terug te zien. Je “leert” direct dat het materiaal tegen een stootje kan en voor iedere gelegenheid geschikt is. Inspiratie foto’s van haar creaties vindt je hier!

Een chunky katoenen plaid kun je zo klein en zo groot maken als je zelf wilt. Ik koos voor een DIY pakket van 3 bollen. Ik koos voor muisgrijs.. De kleur neigt meer naar het taupe… met een grijze flame..

Het eindresultaat

Plaid 70*120 cm : 2 bollen
Plaid 90*140 cm : 3 bollen
Plaid 100*170 cm : 4 bollen
Plaid 100*210 cm : 5 bollen
Plaid 100*250 cm : 6 bollen

Wat kan ik jullie vertellen over het product. Het is een gevuld katoen chunky garen de vulling is synthetisch. Het garen is niet stijf maar erg soepel en werkt g e w e l d i g. Binnen het uur (incl. het aan elkaar naaien van de bollen) was ik klaar. Super gaaf ! Omdat het heerlijk weer is kon ik fijn de foto’s in de tuin maken en pronken bij de buuf. Die het en geweldig exemplaar vond.. Ook haar dochter was enthousiast en vroeg of ik het wilde maken voor haar. ik heb haar uitgelegd dat het veel leuker is om het zelf te doen en dat ik haar de tips wel zou geven waar ze de tutorials etc kan vinden!

Het garen is niet goedkoop. Logisch. Echter; een pakket is iedere cent waard. Ben blij dat ik het pakket aangeschaft heb. Mijn 3e hand gebreide plaid. Een voor mijn zoon van ongetwijnt wollen garen. Een voor mijn vriendin van badstof garen en deze voor mijzelf (blogjes over de andere plaids zijn te vinden ). Drie totaal andere garens met een verschillend resultaat. Dat maakt handwerken zo leuk!

Hoop dat ik jullie twijfels heb kunnen wegnemen. Het garen is perfect. Van zeer hoogwaardige kwaliteit. Werkt soepel en het resultaat is wat je op de foto’s ziet. Natuurlijk afhankelijk of je los medium of strak hand breid. Trijntje de eigenaresse van Wolletjebol heeft veel kennis en kan je goed adviseren.

Groetjes Peggy

Waar kun je WolletjeBol vinden?

Facebook: https://www.facebook.com/WolletjeBol.nl/

Instagram: https://www.instagram.com/wolletjebol/?hl=nl

Website: https://www.wolletjebol.nl/