Haken

Zomerse sjaal met WHIRL van Scheepjes

Hoi Allemaal,

Een aantal weken geleden schreef ik een stuk over het Haak event van Wendy van Delen van Wendy’s Home Collection. Samen met Joëlle van Polly Pruts ben ik daar geweest. In dat blogbericht schreef ik over mijn twee favoriete items.. Eentje is AF! De keep it simple methode werkt!

Whirl Blueberry Bambam (755) 
Scheepjes Whirl heeft de volgende samenstelling:
Materiaal
60% katoen / 40% Acryl 
Gewicht 215-225 gram
Lengteca. 1000 meter
Aanbevolen naald 3,5 – 4  mm
Machinewas 30 graden

Ik ben niet zo van het verloop garen, ik geloof dat ik dit meerdere keren geschreven heb. Echter een eindresultaat zien met verloop garen geeft je een ander beeld. Zo ook bij mij. Ik zag de Zomerse Sjaal in het verloopgaren en dacht die wil ik ook maken. Dat had Joëlle onthouden en zij verraste mij met een pakketje. Een prachtige WHIRL van SCHEEPJES. Wat een verrassing. Zo blij als je kunt zijn gelijk gestart.

Het patroon van de Zomerse sjaal uit het 2e boek The Summer Collection is goed te volgen. Het diagram enorm duidelijk. het patroon verteld je dat je met stokjes moet opzetten. Dat vind ik zo niet leuk om te doen. Ik haakte het aantal lossen en haakte de stokjes erop. Na twee toeren werkt het prima door, eerste toer is even priegelen maar dat is logisch!

Dit garen, dit had ik van een verloopgaren echt niet verwacht.. Het is een getwijnd garen, waardoor het kleurverloop – echt waar – schitterend is. Heb geen ervaring met verloop garen dus dit is dan een feestje. Omdat het Keep it Simple patroon superlekker weg haakt was ik zo klaar! Vier avonden de turbo erop en ik was klaar. Prettig patroon heerlijk garen… Maar voor wie ging ik deze schoonheid maken?

In eerste instantie dacht ik. ik maak ‘m lekker voor mijzelf. Het andere moment bedacht ik mij dat ik hier iemand heel blij mee ga maken. Ik verteld Joëlle van mijn plan en zij stond er helemaal achter. Ze vond het een lief idee. Ze weet van mijn pay it forward jaar en begreep goed waarom ik juist haar ging verrassen. Ik vertel echt nog niet wie… Dat zullen we vast op onze FB pagina terugzien….

Een niet echt duidelijke detailfoto (sorry) maar hier kunnen jullie goed zien hoe het subtiele kleurverloop is, kijk naar de overgang van grijs naar lichtblauw!

De kleurverloop van dit garen is subtiel… vind ik persoonlijk het mooiste, hou echt niet van kleur verlopen die extreem zijn, ik vind het niet mooi en vaak ook afdoen aan het patroon. Dat is persoonlijk. Iedere dag na het werk had ik zoveel zin om door te werken aan dit project dat ik te maken kreeg met een mopperende mand.. Alles thuis liep in de soep (bijna letterlijk) … mijn zin in lekker haken ging voor mijn andere huishoudelijke verplichtingen….

Gisteren aan het begin van de avond startte ik aan de laatste toeren van mijn Zomerse Sjaal. Mijn zoon omschreef het eindresultaat als FUCKING VET. En dat uit de mond van een puber zoon is toch wel VET COOL ;-). Ons neefje zat naast mij terwijl ik verwoed aan mijn laatste toeren startte. Hij zei: “Tante Pehie”, dit is lekker zacht.”. Ik legde de sjaal lekker op zijn koppie en hij bleef heerlijk bij mij zitten. Wat een rijkdom!

Het is nu nog wachten op het label wat ik bij Ozizo.com heb besteld. Deze sjaal krijgt voor de ontvangster een persoonlijke touch. De sjaal is niet het enige waar ik haar mee verras….. Ik ben blij voor alles wat ze voor mij doet. Is het dan niet leuker om iets terug te doen wat zij niet verwacht? Mijn motto van dit jaar..: PAY IT FORWARD en Doe es LIEF 😉

Greetz Peg

  • Het eindresultaat en de foto van de ontvangster zullen wij vast en zeker tegenkomen op : FB Dutch Crochet Talent
  • De kleurvariaties zijn enorm… wil je weten welke combinaties er te koop zijn kijk op: Scheepjes
  • Wil jij deze sjaal ook maken… kijk op voor de link op onze blog: Wendy’s Haakevent
  • Om het jullie makkelijk te maken hier een link waar je ook het garen kan bestellen: Polly Pruts

Een gedachte over “Zomerse sjaal met WHIRL van Scheepjes