Garen·gratis patroon·Haakpatroon·Inspiratie

GRATIS PATROON FREESTYLE TAS – ÈN KORTINGS KADOOTJE VOOR JULLIE!

Hoi Hoi!

Vier jaar geleden haakte ik deze posttas. Nu, 4 jaar later, was het weer eens tijd om een nieuwe tas te bedenken. De lente prikte even door de Siberische kou heen… dat gaf mij zin om tas te ontwerpen! 30118509_1548574921906378_1914802823_n

Leuke afwisseling ook na de vele Amigurumi’s 😉 Sinds kort haak ik ook veel freestyle projectjes. Zonder een patroon iets maken wat in mijn hoofd zit. Niks is leuker dan je handen iets te zien creëren wat in je hoofd zit.

Alle remmen los, haken schrijven, corrigeren totdat het patron is zoals het moet zijn. Een rugtas gehaakt met Hoooked Zpagetti garen. Voordeel, grote stappen snel thuis! 😉

Overal zie je Hooked Zpagetti garen op Facebook groepen voorbij komen. Denk aan manden, kleden en krukjes, ook amigurumi.

Uit ervaring weet ik dat je niet overal alle kleuren van dit garen kunt kopen, het werd online shoppen!  Sinds mijn eerste kattenmand zijn er een hoop kleuren en andere garens bijgekomen. Naast een uitgebreid kleurenscala  en verschillende garens, ook accessoires. Pluspunt,  Zpagetti garen is 100% gerecycled.

30422111_1548576731906197_1125701291_nIk koos voor de kleurencombi roze / taupe, maar ook daarin zijn weer tal van tinten verkrijgbaar. Heb ook gelijk maar een nieuwe naald en magneetsluiting besteld. (en bij iedere bestelling zit een kleine attentie altijd leuk ;-))

Van een oude tas had ik een stoere gesp gesloopt en die vormde de basis voor de verdere uitstraling. Na eerst de bodem te hebben gemaakt ben ik langzaam omhoog gaan werken.

Als afwisseling haakte ik een toer met de stersteek, een steek die ik nog nooit eerder had gemaakt maar met behulp van YouTube is deze steek ineens gelukt. In de ster steek  heb ik zilveren splitpennen gestoken voor het stoere effect!  30422308_1548577018572835_1648890358_n
Daarna ben ik net zolang door gaan haken tot ik de gewenste hoogte en vorm had. Ik moet zeggen, haken met dit soort garen vraagt wel wat van je polsen en handen, want dat “gehark” met die mega haaknaald is best zwaar. Dus geregeld even een dagje rust inbouwen voor je handen is. geen overbodig luxe.

Toen ik de basis van de tas klaar had kon ik beginnen met de afwerking, en dat blijft voor mij toch altijd het leukste!  Bij de afwerking heb ik zilveren fournituren gebruikt zoals de gespen en splitpennen. Maar ook ringen aan de uiteinden van het koord. Verder hou ik niet van rommel in mijn tas dus een apart vakje voor een telefoon en make-up is een luxe die we ons niet hoeven te ontzeggen!

Een voering is geen must, de steken zijn dicht genoeg en door het garen is de tas ook stevig. Als laatste maakte ik nog een bijbehorende tashanger.

30174593_1548577201906150_2093547749_o

Het grootste compliment ontving ik van jullie haaksters op de verschillende facebook groepen. Een groter compliment kan je niet krijgen DANK JULLIE WEL! Wat een enthousiasme!

Dus jullie krijgen mijn PATROON KADO! Zie het als een verlaat paaskadootje! Enige wat handig is is lid worden van mijn groep Antoinette Crochet Bij bestanden staat het patroon en is gratis te downloaden.

Laat je eigen creativiteit in kleuren en afwerking zodat het helemaal jouw tas is. Zou het super leuk vinden wanneer je het eindresultaat deelt op de groep. Lijkt ons onwijs leuk om straks al jullie eigen creaties voorbij te zien komen!

❤ MAAR DAT IS NOG NIET ALLES.. HET FEESTJE VAN NETJE IS NOG NIET VOORBIJ ❤

EEN KORTINGSCODE voor iedereen die de tas wil gaan maken!

Ook Hoooked is enthousiast! Zij gaan mijn patroon op hun site plaatsten. Ze vinden dat hetpatroon erg geschikt is voor het komende festival seizoen. Eind mei of begin juni zal het patroon ook te downloaden zijn op hun website.

Om dit met jullie te vieren mag ik jullie van Hoooked een leuke korting aanbieden. Dan jullie de benodigdheden voor de tas MET 10% KORTING in hun webshop aanschaffen!  Voer kortingcode GetHoooked18! in in het daarvoor bestemde vakje in je winkelwagen! KORTINGSCODE IS GELDIG van 11-04-2018 t/m 11-05-2018

Wens jullie heel veel haak en maak plezier!

Liefs Antoinette

29550850_1534129486684255_1651048168_n30180151_1548573465239857_987537875_n