Garen·Haakpatroon·Haken·Inspiratie·Omslagdoek

Flower of life

28109918_1595911717159127_375736150_nHoi Allemaal!

Ik ben dol op mijn twee collegaatjes. Ze zijn  geweldig. We zijn samen een teampie.

Nellie is een van mijn collegaatjes. Een schat met een hart van goud.

Afgelopen week lag ik plat met de griep. Wanneer een van ons ziek is moeten we elkaar vervangen dus afgelopen week moest zij uren van mij overnemen. In ons werk moet de bedienpost bereikbaar zijn en moeten de gasten ontvangen worden. Dus we zijn afhankelijk van elkaar.

De momenten dat ik me goed voelde wilde ik wel wat doen.. Ik had nog een paar bollen okergele Royal liggen. Het patroon The Flower of Life vond ik mooi een leuke sjaal/omslagdoek. Jaren geleden, toen ik net begon met haken heb ik het patroon al gehaakt voor mijn moeder. Nog steeds draagt zij deze sjaal en het garen blijft mooi!

In totaal heb ik 8 uurtjes aan de sjaal gewerkt. Drie hele bollen en de sjaal is klaar. Het zijn alleen lossen en halve vasten. Ik heb de video tutorial van Naztazia.com op YouTube gebruikt. In het filmpje wordt er met heel ander garen gewerkt28054202_1595911660492466_431709973_n-e1518636635886.jpg en een ander aantal  lossen. Dat vind ik niet mooi,  ik wilde een compactere sjaal. In plaats van de 15 lossen in het filmpje gebruikte ik 10 lossen.

Vanmiddag zag ik mijn collegaatje Nel op het werk en ze was weg van de sjaal. Toen ik haar de sjaal gaf was ze stomverbaasd en dolblij. De sjaal staat haar te gek!

Het is altijd fijn om iemand blij te maken!

Greetz Peg

Link naar het YouTube filmpje vind je hier

Het is een duidelijk filmpje waarin het patroon erg goed en duidelijk (wel in het Engels) wordt uitgelegd. Is goed te volgen!

Een gedachte over “Flower of life

  1. Goedemorgen Allemaal ! ik ben vergeten te vermelden dat de lossen ketting tussen de bloemen bij de eerste toer 3 losse zijn en vanaf de 4e toer 5 lossen. Dus geen 7 zoals het filmpje aangeeft!

    Like