Garen·Haakpatroon·Haken·Sjaal

POPULAIR PATROON … DE RIJGSJAAL

Vorige week schreef ik een post over mijn gehaakte shawl/wrap met een patroon van Berniolies gemaakt met Scheepjes TRIBE.  Voor die sjaal heb ik iets meer dan 3 bollen gebruikt en had bijna een hele bol over! Heel vervelend.. Wat kun je met 1 bol… 

Dan is het fijn dat je een FB groep beheert. Op onze groep kwamen de laatste week veel rijg sjalen voorbij. Een niet al te moeilijk patroon dat door het rijgen een leuk effect geeft.  Ik wist meteen waarvoor ik mijn laatste Jellina Scheepjes TRIBE bol ging gebruiken.

Natuurlijk wel afwachten of er voldoende meters op mijn bol zaten.

Ik haakte 75 toeren voor het rijgeffect, daarna nog net 2 toeren stokjes om het geheel af te maken. Hierdoor is het geen grote sjaal geworden. Voor mij precies goed om als nek warmer te gebruiken.

Groetjes Mar

Het patroon van de Rijgsjaal is via Google te vinden en bij diverse groepen o.a. bij de bestanden van de FB groep Haken en Haakpatronen delen. Hier de linkvoor jullie! Betekent wel dat jullie lid moeten worden van de groep! Dat patroon is van Kaatjemaakt123 (Ika Gommers) Dit is de link naar haar blog/facebookgroep.

Wil je meer weten over het gebruikte garen, lees dan mijn blog over de Berniolies omslagdoek met dit garen, daar staat een link naar Scheepjes